تشریفات اختصاصی واران

تشریفات اختصاصی واران با موضوع ارائه تشریفات سفر در سال 1393 شروع به کار کرد. هدف از تشکیل این مجموعه در ابتدا ارائه سرویس های با کیفیت در حوزه تشریفات فرودگاهی (CIP، VIP، ترنسفر فرودگاهی و...) در ایران و سایر کشورهای جهان بود.

تشریفات اختصاصی واران

تشریفات اختصاصی واران با موضوع ارائه تشریفات سفر در سال 1393 شروع به کار کرد. هدف از تشکیل این مجموعه در ابتدا ارائه سرویس های با کیفیت در حوزه تشریفات فرودگاهی (CIP، VIP، ترنسفر فرودگاهی و...) در ایران و سایر کشورهای جهان بود.

خدمات سی آی پی (CIP) فرودگاه بین المللی امام خمینی

خدمات سی آی پی (CIP) فرودگاه بین المللی امام خمینی

شاید شما هم جزو آن دسته از مسافرینی باشید که می خواهید در آرامش و به دور از دغدغه های استرس زا سفر کنید و مدت زمانی را که قبل و بعد از سفر در فرودگاه هستید با آرامش سپری کنید، برای سفر کاری یا تحصیلی تان آماده شوید یا کمی استراحت کنید. شاید مسافری داشته باشید که بخواهید قبل از سفر امکانات رفاهی و راحتی را در فرودگاه برای او فراهم کنید. در این صورت می توانید از خدمات جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی یا سی آی پی (CIP) استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در این زمینه می توانید از تشریفات اختصاصی واران کمک بگیرید.

خدمات cip فرودگاه امام خمینی

سی آی پی (CIP) چیست؟

سی آی پی (CIP) به اشخاصی می گویند که از نظر تجاری افراد برجسته و مهمی هستند. این اصطلاح مخفف عبارت Commercial Important Person است. سی آی پی در واقع جایگاه تشریفات است. این خدمات و تشریفات در فرودگاه، هتل، سالن های همایش و اماکن مشابه به افراد ارائه می شود.

چه کسانی می توانند از خدمات سی آی پی (CIP) استفاده کنند؟

مسافرینی که دوست دارند با آرامش بیشتر و دغدغه کمتر سفر کند و به دنبال خدمات اختصاصی هستند از این نوع خدمات استفاده می کنند. به همین منظور فرودگاه های مختلف خدمات خاصی با عنوان CIP ارائه می دهند و مسافرین علاقمند به استفاده از خدمات سی آی پی می توانند به واسطه آژانس های گردشگری تحت قرارداد فرودگاهی این خدمات را خریداری کنند. مسافرین می توانند با درخواست خود و مشخص کردن نوع خدمات مورد نیاز نوع تشریفات درخواستی CIP را مشخص و آن را خریداری کنند. به علاوه، استقبال کنندگان و مشایعت کنندگان مسافرین هم می توانند از خدمات این جایگاه استفاده کنند. افراد می توانند بدون نیاز به اجرای فرآیندهای عادی عملیات فرودگاهی مانند دریافت کارت پرواز و تحویل بار در این مدت ضمن استراحت و پذیرایی شایسته از میز اردو مجهز جایگاه تشریفات استفاده کنند.

استفاده از خدمات جایگاه تشریفات قوانین و مقرراتی از جمله مقررات پزشکی و بهداشتی، مقررات مربوط به خانم های باردار، موارد بهداشتی و قوانین گمرکی هم دارد.

رزرو آنلاین خدمات cip

فرودگاه بین المللی امام خمینی

خدمات خرید سی آی پی (CIP) فرودگاه بین المللی امام خمینی مجهزترین جایگاه تشریفات اختصاصی ایران است که در مساحتی با 7 هزار متر مربع و 8 هزار متر مربع بنا در سه طبقه مورد بهره برداری قرار گرفته. مسافرین ورودی و خروجی فرودگاه امام خمینی که مایل هستند قبل و بعد از پرواز را در فضایی آرام و بدون استرس بگذرانند می توانند از سالن تشریفات و امکانات موجود در آن بازدید و استفاده کنند.

امکانات کلی جایگاه تشریفات فرودگاه

  • سالن پذیرایی مجلل در دو طبقه با چشم انداز باند گیت های اختصاصی سپاه و پلیس گمرک و پذیرش بار
  • نتقال مسافرین از سالن تشریفات تا پای پلکان هواپیما و بالعکس به وسیله خودروهای اختصاصی
  • پارکینگ اختصاصی و مسقف با ظرفیت 88 دستگاه
  • اخذ ویزا فرودگاهی با هماهنگی قبلی
  • سایر خدمات CIP فرودگاه امام خمینی
  • کافی شاپ
  • تردد از گیت های اختصاصی سپاه، پلیس، گمرک و پذیرش بار
  • اینترنت و اتاق مخصوص کامپیوتر و اینترنت
  • باجه بانک اختصاصی
  • فروشگاه
  • سالن کنفرانس
  • سوئیت های ویژه برای اقامت های موقت و استراحت های کوتاه

سالن تشریفات اختصاصی فرودگاه مهرآباد CIP

CIP مهرآباد در فضایی زیبا با امکانات عالی در ترمینال یک واقع شده است. ظرفیت پذیرایی برای بیش از 150 نفر مسافر با طراحی زیبا و منحصربفرد میزبان مسافرین کلیه ایرلاین ها در فرودگاه مهرآباد است. با وجود اینکه مکان این سالن در ترمینال یک است ولی امکان استفاده مسافرین کلیه خطوط هوایی وجود دارد. از موارد جالب توجه وجود سالن جلسات مجهز به امکانات روز و سالن مراسمات مدرن و زیبا است که قابل استفاده برای شرکتها و مجموعه های دولتی و خصوصی است. در کنار این امکانات تعدادی سوئیت در قسمتی از CIP مهرآباد است که قابل استفاده برای مسافرینی است که پرواز کانکشن دارند و یا پروازی با تاخیر طولانی مدت دارند.

یکی از مرسوم ترین خدمات مورد نیاز این بخش از جامعه، تسهیل فرایند تشریفات فرودگاهی است چرا که این افراد به واسطه فعالیت خود مرتباً نیازمند سفرهای داخلی و خارجی هستند و استفاده بهینه از مدت حضور در فرودگاه برای آنان ارزش بسیار زیادی دارد.

جایگاه تشریفات اختصاصی CIP چند سالی است که جای خود را در فرودگاههای کشور باز کرده و امروز استفاده از آن به جزء لاینفک سفر مدیران و فعالان اقتصادی تبدیل شده است.

فرودگاه بین المللی مهرآباد به واسطه موقعیت مکانی خود و سابقه بسیار زیاد آن در کشور جایگاه بسیار ویژه ای به خود اختصاص داده و کمتر ایرانی را می توان یافت که در طول مدت عمر خود از این فرودگاه استفاده نکرده باشد.

خوشبختانه چند سالی است که به همت بخش خصوصی این فرودگاه مجهز به یکی از مدرن ترین جایگاه های تشریفاتی در کشور شده است.

این جایگاه که با سرمایه گذاری شرکت افق ماندگار آسمان سیر طراحی و ساخته شده است انصافاً یکی از برترین جایگاههای CIP در کشور است. ورود به این جایگاه به تنهایی کافی است که با مشاهده اوج هنر معماری و ذوق طراحان و سازندگان این مجموعه احساس دلپذیری داشته باشید.

معرفی cip

بر خلاف دیگر جایگاه های CIP در کشور، این جایگاه به نحوی طراحی شده که شما با حرکت در آن، سبک های معماری سنتی و مدرن را مشاهده خواهید کرد. فضای دلچسب این جایگاه CIP احساس بی نظیری از حضور در فرودگاه برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

کیفیت خدمات در این جایگاه از سوی برند «تشریفات تجاری ایران» تضمین می شود.

این جایگاه CIP که با افتخار می توان آن را CIP Lounge نامید مجهز به امکانات منحصر به فردی از جمله سوئیت برای استراحت میهمانان و اقامت، سالن اجلاس، سالن همایش و کافی شاپ است.

این جایگاه مدرن مستقلاً امکان ترانسفرفرودگاهی عادی و یا تشریفاتی را نیز فراهم کرده است و می توان کل فرایند سفر را از درب منزل تا بازگشت به منزل یا محل کار به صورت آنلاین سفارش داد.

از جمله امکانات سالن سی آی پی فرودگاه مهرآباد
  • لانژ اختصاصی مسافرین با ظرفیت بیش از 150 نفر
  • اینترنت پرسرعت
  • بوفه انواغ غذا و انواع نوشیدنی
  • انجام کلیه امور پرواز توسط مهماندار
  • گیت اختصاصی بازرسی
  • خودروی اختصاصی تا پای پرواز

برای رزرو آنلاین cip به وب سایت واران مراجعه نمایید.

رزرو آسان خدمات CIP فرودگاه امام

رزرو آسان خدمات CIP فرودگاه امام

اطلاعاتی مانند نام فرودگاه، اطلاعات پرواز که شامل: شماره پرواز، تاریخ پرواز، مبدا و مقصد، نوع پروزا و ساعت پرواز است. در بخش اطلاعات مسافر هم تعداد مسافران و نام و نام خانوادگی آنها به صورت لاتین، در صورت بزرگسال بودن گزینه بزرگسال و در صورت زیر 2 سال و اگر نیاز به ویلچر دارید گزینه مربوطه را انتخاب می نمایید. در بخش مشایعت کننده و یا استقبال کننده هم تعداد را وارد می نمایید. خدمات مربوط به حیوان خانگی، خدمات ترانسفر فرودگاهی، در آخر اطلاعات مربوط به شخص رزرو کننده باید وارد شود. و از طریق این سایت از قیمت های سی آی پی فرودگاه مطلع شوید.

رزرو آنلاین cip فرودگاه امام

سالن CIP در فرودگاه امام خمینی

خدمات CIP در فرودگاه های تمام دنیا انجام می گیرد. در فرودگاه امام خمینی (ره) هم خدمات CIP به صورت کاملا حرفه ای و مجهز انجام می شود. یکی از مجهزترین و شیک ترین سالن تشریفات CIP در فرودگاه امام خمینی وجود دارد. مساحت آن حدود 7500هزار متر مربع و زیربنای 8000 متر مربع در سه طبقه می باشد. شرکت ها متعددی در فرودگاه امام خمینی خدمات CIP ارائه می دهند. این نوع خدمات با برقراری و تامین امنیت خاص همراه است و تمامی خدمات CIP را با خود دارد. اما در این خدمات نکته و موضوع امنیت بسیار حائز اهمیت است به صورتی که تمامی مراحل ارائه خدمات با دوربین های محافظتی و استفاده از محافظان شخصی و سایر ملاحظات امنیتی تحت کنترل و نظارت می باشد. از سوی دیگر هزینه های خدمات VIP فرودگاه امام توسط ارگان و سازمان های مربوطه پوشش داده و پرداخت می شود. همچنین قیمت cip فرودگاه امام نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مسافران فرودگاه می توانند در صورت تمایل بعد و قبل از پرواز در یک فضای آرام و به دور از هر گونه سرو صدای و استرسی را وقت بگذرانند و از امکانات و خدمات موجود در سالن استفاده کنند. این سالن به عنوان یک ترمینال اختصاصی برای افرادی خاص و ویژه طراحی شده است و مسافران جایگاه در کنار همراهانشان بدون نیاز به اجرای فرآیندهای مربوط به فرودگاه مانند دریافت کارت پرواز و تحویل بار در این مدت در سالن CIP استراحت کنند و پذیرایی مناسبی از آنها به عمل آید.

همچنین در صورتی که مقصد شما ایران است. می توانید لیست بهترین هتل های تهران و تمامی شهرهای ایران را در رهی نو ببینید و با بالاترین تخفیف رزرو کنید.

خدمات سی آی پی

معرفی خدمات سی ای پی

شامل مجموعه ای از خدمات و تشریفات موجود در فرودگاه است که اغلب موارد افرادی از آن استفاده می کنند که به لحاظ تجاری سرشناس و معروف هستند و بیشتر موارد شامل روسای شرکت های بزرگ و کارخانه و سرمایه گذاران بزرگ می باشد. اما چون این خدمات خریدنی هستند تمام مسافران با پرداخت هزینه این خدمات می توانند، درخواست خدمات Cip داشته باشند. این خدمات شامل ارائه امکانات رفاهی اختصاصی است که استراحت و آرامش اکثر مسافران را فراهم می سازد. شامل ورود مسافران به فرودگاه و تحویل گرفتن چمدان ها و بارها، مشایعت افراد به سالن اختصاصی cip شروع می شود. امور دریافت کارت پرواز، پذیرایی داخل سالن و راهنمایی و هدایت به سمت پله های هواپیما با تشریفات خاص و ویژه انجام می شو که همه شامل خدمات cip reservation iran است.

لیست خدمات CIP در فرودگاه امام خمینی

  • ترانسفر تا پای پلکان و بالعکس از طریق راهنمای مخصوص CIP
  • کافی شاپ شیک و مدرن، مجهز به انواع نوشیدنی سرد و گرم و انواع شیرینی، سالاد و دسر برای مسافران سی آی پی
  • دریافت کارت پرواز از طریق مسئولین CIP
  • انجام تمام کارهای مربوط به تحویل بار و چمدان ها و ویزا با هماهنگی قبلی از طریق مسئولین سی آی پی
  • امکان استفاده از فروشگاه های زیبا و شیکبا کالای لوکس و برند خارجی و داخلی عالی
  • ارائه خدمات نقل و لنتقال مسافر از مبدا به مقصد و عکس آن توسط خودروهای تشریفات
  • امکان استفاده از اینترنت وایرلس و اتاق مخصوص کامپیوتر
  • باجه بانکی اختصاصی جهت انجام کارهای بانکی و ارزی(به جز ارز مسافرتی)
  • اتاق مخصوص سیگار با تهویه عالی
  • سوئیتهای مخصوص برای اقامت موقت و استراحت کوتاه

مسافران می توانند هر کدام از خدمات CIP را مد نظر دارند انتخاب و به رزرو آن بپردازند. هزینه های مربوط به ارائه خدماتCIP بستگی به اجزای انتخابی مسافران دارد. مسافران می توانند در صوورت داشتن تمایل از خدمات VIP برای گشت و گذارها، اقامت، راهنمای تور در داخل کشور نیز استفاده کنند

در بسیاری مواقع مسافرین برای سفر های خود به دنبال خدمات اختصاصی و راحتی در فرودگاه ها هستند. به منظور تسهیل روند دریافت کارت پرواز و پذیرش مسافرانی که علاقه ای به انتظار در صف های طولانی جهت تحویل وسایل یا دریافت کارت پرواز ندارند، جایگاهی با عنوان جایگاه تشریفات اختصاصی یا به اصطلاح (CIP (Commercial Important Person را برای آن ها فراهم می کنند که بعضاً در کنار این خدمات تشریفات فرودگاهی، خدمات (VIP (Very Important Person) نیز ارائه می شود که این خدمات علاوه بر روال های معمول در این جایگاه ها فضایی جهت مذاکرات تجاری، برگزاری جلسات و نشست ها را نیز ارائه می دهند.

خدمات قابل ارائه به VIP و CIP در فرودگاه، هتل، سالن های همایش و … تقریبا یکسان هستند و تفاوت عمده بین این دو در تامین امنیت و خدمات ویژه تری برای VIP می باشد. تامین امنیت معمولا به صورت استفاده از محافظان شخصی، جایگاه های اختصاصی، دوربین های نظارت تصویری و … می باشد.

رزرو انلاین cip

حال به توضیح تک تک این خدمات به تفصیل در ذیل می پردازیم:

خدمات CIP

معمولا شرکت های مختلف ارائه CIP در سرتاسر دنیا خدمات ذیل را برای مسافرین خود فراهم می کنند:

در هنگام عزیمت:

  • خدمات با خوش آمدگویی شما توسط کادر ویژه در مقابل درب ورودی CIP ترمینال شروع شده و چمدان ها توسط باربر حمل می شود و به صورت مشخص لیبل گذاری می شود.
  • میهمانان از طریق جایگاه ویژه تشریفات از درب X-ray بدون هیچ معطلی عبور کرده.
  • کادر ویژه کمک خواهند کرد که مراحل رسومات فرودگاهی سریعتر انجام شود
  • میهمانان بدون هیچ معطلی و ازدحام به محل مخصوص برای کنترل پاسپورت هدایت شده
  • میهمانان با نوشیدنی خوش آمدگویی در بدو ورودی سالن لانج CIP مورد استقبال قرار میگیرند و تا زمان پرواز در این سالن استراحت کرده و سرگرم می شوند
  • در این سالن حتی میهمانان می توانند با اتصال به اینترنت از فعالیت های کاری خود عقب نمانند یا با کلی از خدمات مانند فراهم آمدن روزنامه و مجله خستگی سفر را به در کنند.

در بدو ورود:

  • خدمات با پذیرش میهمان در بدو ورود در گیت فرودگاهی توسط میزبانان و باربر با ماشین های مخصوص آغاز شده، و این مرحله با جایگاه مخصوص کنترل پاسپورت کامل می شود.
  • اگر احتیاج به دریافت ویزا باشد، مراحل قانونی گرفتن ویزا از طریق کادر حرفه ای انجام خواهد شد.
  • بارهای مسافرین توسط باربران حمل می شود.
  • زمانی که مسافر توسط میزبانان شخصی شان (هتل / خویشاوند) استقبال شده، خدمات به انتها می رسد

خدمات فرودگاهی VIP

خدمات فرودگاهی vip

خدمات VIP صرف نظر از کلاس پروازی و ایرلاین معین برای میهمانانی با استاندارهای بالا که تمایل به راحتی، احترام بیشتر و زمان بندی دقیق تر فراهم شده است. تیم آموزش دیده در این راستا، بسیار مفتخرست که تمامی خواسته های شما را در تمام مراحل سفر محقق سازند و بدون هیچ کم و کاستی در اختیار شما باشند. مسافران بسیار ویژه، برای دور ماندن از رسومات فرودگاهی مانند کنترل پاسپورت، گرفتن سریعتر کارت پرواز، سوار شدن در هواپیما جلوتر از همه، و گذراندن زمانی آسوده از خدمات ویژه VIP استفاده می کنند. پس از اینکه میهمان از هواپیما به سالن لانج VIP در ماشین شخصی ترانسفر و اسکورت شده، انتقال چمدان و پاسپورت از طریق دستیاران خصوصی به طور کامل انجام خواهد شد. مسافرین در حالی که برای لحظاتی منتظر تکمیل مراحل خروج هستند می توانند از پذیرایی وعده غذایی و نوشیدنی های سالن VIP لذت ببرند.

این خدمات اختصاصی شامل:

  • ترانسفر منحصر به فرد با ماشین شخصی در لانج
  • دریافت بار و چمدان های شما و حمل آن ها توسط باربر
  • کنترل امنیتی جدا از مسافرین عادی
  • کمک برای رسومات فرودگاهی برای کنترل پاسپورت
  • ترانسفر از / به فرودگاه از طریق لیموزین
  • کادر چند زبانه
  • محیط آرام
  • سالن لانج لوکس و سالن مختص سیگار
  • غذا و نوشیدنی گرم و سرد

و در بعضی موارد این خدمات ویژه شامل:

  • مینی بار
  • فضای چند رسانه ای
  • اینترنت رایگان
  • امکانات کنفرانس و جلسه های کاری
  • خرید Duty-free بدون عوارض گمرکی
  • باشگاه
  • حمام و اسپا
  • سوئیت های اختصاصی برای محل استراحت

جایگاه اختصاصی تشریفات فرودگاه امام

یکی از بهترین ارائه دهنده های خدمات تشریفاتی فرودگاهی CIP و VIP در ایران فرودگاه امام خمینی تهران است که این جایگاه اختصاصی این امکان را برای مسافران پروازی فراهم می کند تا ضمن صرفه جویی در وقت و حفظ آرامش روح و روان خود کلیه فرآیند ورود و خروج فرودگاهی آنان بصورت اختصاصی و تشریفاتی صورت پذیرد.

خدمات CIP فرودگاه امام شامل انتقال از پای پلکان هواپیما تا محل جایگاه و یا انتقال از جایگاه تشریفات به پای پلکان به همراه خودروهای ویژه ، اخذ کارت پرواز و تخصیص صندلی یا سیت مناسب،تحویل چمدان و وسایل سفر می باشد. سالن کنفرانس اختصاصی با ظرفیت ۱۵ نفر، ۱۰ سوئیت لوکس با کلیه امکانات،XBOX برای سرگرمی کودکان، فضای کافی شاپ، میز اردو مجهز سالن پذیرایی مجلل، پذیرایی رایگان شامل سرو ناهار و شام، انواع نوشیدنی سرد و گرم و دسر، اتاق اختصاصی سیگار با تهویه مناسب، فروشگاه های DUTY FREE، اینترنت پرسرعت WIFI و پارکینگ اختصاصی مسقف از جمله امکانات فراهم شده جایگاه تشریفات فرودگاه بین المللی امام خمینی برای مسافران داخلی و خارجی می باشد.

خدمات CIP علاوه بر تهران در فرودگاه های شیراز و مشهد هم نیز در دسترس خواهد بود. بر اساس درخواست هر برنامه ویژه برای استقبال یا بدرقه شما در نظر خواهیم گرفت.

لانژ یا سالن استراحت

خدمات تشریفات فرودگاهی در دیگر کشورها

خدمات Lounge یا سالن استراحت لانج

سالن های اختصاصی لانج فرودگاه برای مسافرینی با استاندارهای بالا فراهم شده که معمولا با مبلمان ها و وسایل بسیار زیبا و نفیس تزیین و با آخرین تکنولوژی مجهز شده است. فضای آرامش بخش و طراحی و چیدمان بی نظیر معمولا از ویژگی های مهم لانج های اختصاصی فرودگاه می باشد. چه میهمان برای پرواز یا چه برای دریافت چمدان خود منتظر باشد، کادر آموزش دیده لانج ها تمام تلاش خود برا برای فراهم آمدن راحتی میهمان توسط سرویس دهی ویژه خواهند کرد.

سرویس های ارائه شده در لانج های اختصاصی

  • تجهیزات تبلت و لپ تاپ
  • صندلی های بزرگ و بسیار راحت در کنار پریزهای شارژ وسایل الکترونیکی
  • اینترنت پر سرعت Wi-Fi
  • سرو غذاهای بین المللی با نوشیدنی های سرد و گرم
  • خدمات اختصاصی مانند سالن آرایش، اسپا و ماساژ
  • سالن های مخصوص سیگار
  • امکانات حمام
  • اتاق مخصوص کودکان
  • تخصیص buggy car برای ترانسفر کردن میهمان به گیت خروجی
  • اتاق سینما
  • اتاق بیلیارد
  • اتاق های کنفرانس و جلسات
  • اتاق های مختص خواب
  • نمازخانه
  • مکان مختص برای مطالعه کتاب، روزنامه و مجلات

خدمات خوش آمدگویی یا Meet & Greet

خدمات خوش آمدگویی توسط کادری مجرب که تنها هدفشان خدمت به شما برای برآورده کردن هر سطح انتظاری و تسریع مراحل و حفظ آرامش شما در طول سفر است و این افتخاریست که بتوانند در هر مرحله ای از سفر میزبانی توانا، همراهی مهربان و آماده به خدمت برای هر دستوری باشند.

در اکثر شرکت های فرودگاهی خدمات خوش آمدگویی یا Meet & Greet شامل موارد زیر هستند:

  • اسکورت و همراهی میهمان به سالن ورودی یا مکان ملاقات
  • تسریع در روند امنیتی و رسومات فرودگاهی
  • دسترسی به چرخ دستی برای حمل بار
  • خوش آمدگویی در سالن ورودی
  • حمل و انتقال چمدان توسط باربر
  • ترانسفر با ماشین های Buggy در میان ترمینال فرودگاه
  • خدمات اختصاصی
  • راننده VIP با ماشین لوکس برای ترانسفر کردن شما

جایگاه تشریفات اختصاصی یا cip چیست؟

جایگاه تشریفات اختصاصی یا cip چیست؟

جایگاه تشریفات اختصاصی یا سی آی پی (به انگلیسی: Commercial Important Person) بخشی از فرودگاه بین المللی امام خمینی در نزدیکی تهران است که در ۷۰۰۰ متر مربع بنا و سه طبقه ساخته شده است که مجهزترین سی آی پی کشور است. مسافرین ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی امام خمینی که مایل به استراحت بعد یا قبل از پرواز هستند می توانند از سالن مجهز تشریفات و امکانات موجود در آن بازدید و استفاده نمایند. این بنا در سه طبقه، به گونه ای طراحی شده است که مسافرهای جایگاه به همراه مستقبلین و یا مشایعین در فضایی آرام و بدون نیاز به اجرای فرایندهای عادی عملیات فرودگاهی به استراحت بپردازند.

کاربرد خدمات cip

استفاده بهینه از زمان برای افراد پر مشغله مانند مدیرعامل، مدیران، فروشندگان و یا گروه های دیگر از مسافران حیاتی است. هنگامی که در فضای مدرن ساختمان، مسافران مشغول استراحت و استفاده از تنقلات و نوشیدنی های آن هستید، کارمندان سی آی پی فرودگاه امام خمینی همه مراحل سوار شدن به هواپیما و خروج از فرودگاه مانند دریافت پاس شبانه روزی، بررسی، در، چمدان را انجام خواهند داد.

خدمات سی آی پی شامل چیست؟

  • جابجایی مسافر از مبدأ به فرودگاه و بالعکس بوسیله خودروهای تشریفات
  • ترانسفر تا پای پلکان پرواز و بالعکس
  • سالن کنفرانس و ملاقات های خصوصی جهت مذاکرات تجاری
  • اتاق اختصاصی سیگار با تهویه استاندارد
  • باجه بانک اختصاصی به منظور انجام امور بانکی اعم از ارزی (غیر از ارز مسافرتی) و ریالی
  • کافی شاپ، انواع نوشیدنی گرم و سرد و انواع شیرینی، سالاد و دسر
  • امکان استفاده از میز اردور
  • دریافت کارت پرواز
  • کلیه امور مربوط به بار و ویزا
  • استفاده و تردد گیت های اختصاصی سپاه، پلیس، گمرک و پذیرش بار
  • استفاده از فروشگاه های لوکس با برندهای خارجی و داخلی معتبر
  • استفاده از اینترنت وایرلس رایگان و اتاق مخصوص کامپیوتر و اینترنت
  • اتاق اختصاصی سیگار با تهویه استاندارد
  • فروشگاه خشکبار، چرم، صنایع دستی و خاویار
  • سوئیت های ویژه برای اقامت های موقت و استراحت های کوتاه[

آشنایی با تشریفات فرودگاهی

سفر به تهران با تشریفات فرودگاهی رایگان

یکی از دغدغه های مهم در سفرهای کاری وقت شناسی و رسیدن به موقع در جلسه یا قرار کاری است و با توجه به ترافیک زیادی که این روزها در اکثر شهرها وجود دارد، پایبندی به آن کمی سخت بنظر می رسد. این موضوع زمانی تشدید می شود که مجبور باشید از شهرستان به تهران سفر کنید، و اگر هم این سفر با هواپیما باشد دردسرهای خاص خود را دارد. 
صف طولانی دریافت کارت پرواز، تحویل بار یا چمدان و بازرسی های مختلف انرژی و زمان زیادی را از شما می گیرد. با رزرو تشریفات فرودگاهی از بدو ورود به سالن تشریفات، کارکنان سی آی پی در انتظارتان هستند. شما به سالن تشریفات راهنمایی می شوید، آنجا می توانید در محیطی راحت و بدون دغدغه روزنامه بخوانید، پیام های مهم روی گوشی خود را چک کنید و یا حتی گزارشی که می خواهید در جلسه ارائه دهید را مرور کنید و هر زمانی که احساس گرسنگی کردید با نوشیدنی و غذاهای خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید.

در طی این مدت که شما در سالن تشریفات بی استرس و اضطراب در حال مرور برنامه سفر خود هستید، گروه آموزش دیده cip چمدانتان را تحویل داده و کارت پروازتان را دریافت می کنند. شما بدون معطلی ماندن در صف های طویل برای بازرسی توسط کارکنان سی آی پی به گیت اختصاصی راهنمایی می شوید و زمانی که مسافران دیگر سوار هواپیما شدند، با اتومبیل تشریفاتی سالن cip تا پای پلکان هواپیما می روید.
معمولا برای کسانی که رزرو خدمات cip را انجام می دهند، صندلی های اول هواپیما در نظر گرفته می شود. در این میان اگر شخص مشایعت و یا مستقبل کننده برای بدرقه و یا خوشامدگویی به شما به فرودگاه مراجعه کند، پذیرایی درخور صورت می گیرد. 
چنانچه سفرتان خارج از کشور باشد خدمات چک پاسپورت هم برایتان انجام می شود، البته این خدمات مشمول هزینه است که قطعا نسبت به صرف انرژی و زمان ارزش دارد.

سامانه رزرواسیون مهر با همکاری تعدادی از هتل های لوکس تهران این امکان را فراهم نموده است تا در صورتی که رزرو هتل را از این سامانه انجام دهید، خدمات cip را به صورت رایگان دریافت نمایید. می توانید با رزرو هتل لاله تهران و رزرو هتل هما تهران با تخفیف ویژه و قیمت رقابتی از خدمات سی آی پی رایگان بهره مند شوید.
در حال حاضر cip فرودگاه امام، cip فرودگاه مهرآباد، cip فرودگاه مشهد، cip فرودگاه اهواز، cip فرودگاه کرمانشاه و cip فرودگاه کیش از طریق رزرواسیون مهر فراهم شده است.

بیزینس لانژ فرودگاه امام

رزرو آنلاین بیزنس لانژ فرودگاه امام

سرویس بین المللی بیزینس لانچ « بیزینس لانژ» یا “Business Lounge” یک سرویس استاندارد بین المللی در حوزه خدمات تشریفات فرودگاهی است، برای درک بهتر این سرویس بهتر است قبلاً به فرایند عادی تشریفات اداری پیش از پرواز بپردازیم:
عموماً سفر از درب منزل یا محل کار آغاز می شود، زمانی که توسط خودروی شخصی یا تاکسی به سمت فرودگاه حرکت خواهیم کرد. البته حرکتی که ممکن است به دلایل مختلف با تغییر صورت گرفته و یا در مسیر با مشکلاتی مواجه شود!
پس از ورود به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) بدون توجه به مشکلات پارکینگ در صورت استفاده از خودروی شخصی ورود به ترمینال از طریق گیت بازرسی پلیس فرودگاه با قرار گرفتن در صف طولانی آغاز خواهد شد.
پس از ورود به ترمینال و گذر از گیت بازرسی پلیس فرودگاه، مسافرین محترم بر اساس کلاس پروازی بلیط خود به کانتر شرکت هواپیمایی مراجعه و پس از قرار گرفتن در صف بار خود را تحویل داده و کارت پرواز دریافت می کنند.
اکنون نوبت پرداخت عوارض خروج از کشور است، سپس با گذر از صف گیت کنترل گذرنامه مسافرین محترم به سالن ترانزیت وارد شده و مدت زمان پیش از پرواز را در این سالن سپری خواهند کرد.
فرایند ذکر شده حدود 2 ساعت زمان مسافرین را به هدر خواهد داد، زمانی که همراه با استرس و نگرانی و در صف های طولانی سپری خواهد شد اما آیا برای مدیران، فعالان اقتصادی و افرادی که مداوم در سفر هستند و یا افراد که زمان را با ارزش ترین دارایی خود می دانند راهکار دیگری وجود ندارد؟
سرویس بیزینس لانچ «لانژ» “Business Lounge” راه حل این مشکل است.

معرفی سرویس بیزینس لانژ

مسافرین محترم استفاده کننده از سرویس بیزینس لانچ «لانژ» در صورت تمایل می توانند با سرویس ترانسفر تشریفاتی و یا عادی برند «تشریفات تجاری ایران» حرکت خود به سمت فرودگاه و یا در مسیر بازگشت با انتخاب خودرویی از میان ناوگانی متنوع و به روز از خودروهای تشریفاتی و یا تجاری به خاطره ای خوش و به یادماندنی تبدیل نمایند.
پس از ورود مسافرین محترم استفاده کننده از این سرویس به ترمینال خروجی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با استقبال کارشناس تشریفات فرودگاه از یک گیت اختصاصی پلیس فرودگاه و بدون صف به سالن اصلی وارد شده و مراحل تحویل بار و دریافت کارت پرواز توسط کارشناس تشریفات فرودگاه و تحت نظارت مسافرین بدون توجه به کلاس پروازی بلیط مسافر از گیت بیزینس یا فرست کلاس شرکت هواپیمایی انجام خواهد شد.

سپس مسافرین محترم با راهنمایی کارشناس تشریفات از تنها گیت اختصاصی پلیس گذرنامه در سالن اصلی فرودگاه به سالن ترانزیت وارد شده و برای سپری نمودن زمان باقی مانده بهسالن بیزینس لانچ «لانژ» “Business Lounge” راهنمایی خواهند شد.
مسافرین محترم پس از ورود به این سالن با استقبال کارشناس بخش پذیرش به داخل سالن راهنمایی شده و در محیطی امن، آرام و خاطره انگیز مدت زمان پیش از سفر را سپری خواهند کرد.
در طی مدت اقامت در سالن مسافرین محترم می توانند از انواع نوشیدنیها گرم و سرد، غذای سبک مناسب سفر و سالادها به صورت رایگان استفاده نمایند.
این سالن مجهز به اینترنت پر سرعت، اتاق ویژه افراد سیگاری، کامپیوتر، پرینتر، روزنامه ها و مجلات روز است.

همچنین مسافرین محترم می توانند با رزرو قبلی و پرداخت هزینه مجزا از سوئیت برای استراحت و استحمام استفاده نمایند.
اتاق VIP برای برگزاری جلسات کاری در مدت اقامت در این سالن از دیگر ویژگی های استفاده از این خدمات می باشد.
روال اداری خدمات فرودگاهی بخصوص برای پروازهایی که مسافر سفر طولانی را در پیش دارد می تواند بسیار طاقت فرسا و پر استرس باشد. بیزینس لانج و فست ترک در تمامی فرودگاه های جهان به همین منظور تمامی فرآیند فرودگاهی از بدو ورود تا زمان نشستن در صندلی منتخب مسافر را تسهیل نموده اند. در اینگونه مواقع که بخصوص مسافران کثیرالسفر بدنبال راهکاری هستند تا بدون مقرارت و قوانین دست و پاگیر و ایستادن در صف و انتظار، با اطمینان خاطر و آرامش خاطر کارت پرواز خود را دریافت، بار یا چمدان های خود را تحویل و در عین حال در زمان انتظار برای پرواز به استراحت، گفتمان و مطالعه بپردازند. البته این نگرانی معمولاً در پروازهای خروجی رایج است و در پروازهای ورودی از آنجایی که مسافران صرفاً پس از پیاده شدن از هواپیما چمدان های خود را تحویل گرفته و از فرودگاه خارج می شوند آنچنان به این خدمات نیاز پیدا نمی کنند. فرودگاه امام خمینی (IKIA) نیز همانند دیگر فرودگاه ها مطرح جهان، چنین امکاناتی را تحت عنوان فست ترک و بیزینس لانج در اختیار مسافران قرار داده است. البته این خدمات در حالت عادی برای مسافران بیزینس و فرست کلاس (Business and First Class) شرکت های هواپیمایی مانند British Airways، Qatar Airways و Emirates Airline وجود دارد منتهی در صورتی که مسافران دیگر نیز تمایل داشته باشند می توانند این خدمات را از طریق وب سایت ویستاول میتوانید بصورت تلفنی یا آنلاین خدمات فست ترک و لانج فرودگاه را رزرو نمایید.

فست ترک چیست
بدین ترتیب پس از رزرو فست ترک و لانج فرودگاه امام، در بدو ورود به سالن پروازهای خروجی فرودگاه، با مراجعه به درب مخصوص Business Lounge که در کنار پله های برقی ورود و خروج به سمت ترمینال پروازهای ورودی قرار دارد، پس از ارائه کد رزرو به میز مخصوص تشریفات تجاری فرودگاه مراجعه نموده و ضمن استراحت در این محیط آرام و دلپذیر استفاده از پذیرایی، از گیت اختصاصی بازرسی پلیس فرودگاه به محوطه مسافری فرودگاه وارد شده و با معیت همکاران ما، بار خود را شخصاً به گیت مخصوص شرکت هواپیمایی خود تحویل و کارت پرواز را دریافت نمایند. بدین ترتیب بدون توجه به کلاس پروازی خود از گیت فرست کلاس و بیزینس شرکت هواپیمایی همچون British Airways که بسیار خلوت تر از گیت های کلاس های پروازی عادی یا به اصطلاح اکونومی است، روال اداری فرودگاه را انجام دهند. بعد از مرحله تحویل بار و دریافت کارت پرواز، همکاران ما مسافران محترم را همراهی و به گیت اختصاصی پلیس گذرنامه ناجا که مخصوص مسافرین تشریفات تجاری فرودگاه است، راهنمایی نموده و بدون قرار گرفتن در صف های طولانی و انتظار، با ارائه گذرنامه معتبر، فیش پرداخت عوارض کشور و همچنین کارت پرواز از طریق راهرویی کوتاه به محوطه Free Shop فرودگاه وارد می شوند که می توانند در آرامش کامل از خدمات عمومی فرودگاه استفاده کنند. مسافرین محترم پس از اعلام شرکت هواپیمایی مستقیماً به گیت بازرسی عمومی سپاه مراجعه و سپس در سالن خروجی از گیت مخصوص شرکت هواپیمایی به راهروی مخصوص عبور به داخل هواپیما وارد شده و سفر خود را آغاز می نمایند. رزرو آنلاین بیزینس لانج و فست ترک فرودگاه امام از طریق سایت ویستاول امکان پذیر است.

خدمات CIP به چه معناست؟!؟!؟...

خدمات سی آی پی فرودگاه امام خمینی


CIP چیست؟ CIP (سی آی پی) مخفف عبارت Commercial Important Person می باشد و به افرادی اطلاق می شود که از نظر تجاری مهم هستند. خدمات قابل ارائه به VIP و CIP در فرودگاه، هتل، سالن های همایش و … تقریبا یکسان و تفاوت عمده بین این دو در تامین امنیت برای VIP است.
در بسیاری مواقع مسافرین برای سفر های خود به دنبال خدمات اختصاصی و راحتی هستند تا بتوانند با کمترین استرس و دغدغه فکری به سفر بروند و برای این منظور فرودگاه های مختلف اقدام به ارائه خدمات خاصی با عنوان CIP نموده اند که مسافرین علاقمند به استفاده از این خدمات می توانند از قبل آن را از آژانس های گردشگری تحت قرار داد فرودگاهی خریداری کنند. در این زمینه شرکت اسراء پرواز (ایوار) به عنوان یکی از شرکت های تحت قرار داد فرودگاهی، خدمات CIP رابه مسافرین ارائه می دهد و مسافرین می توانند با درخواست خود و مشخص کردن نوع خدمات مورد نیاز کلاس درخواستی CIP را خریداری می کنند.


تشریفات فرودگاه امام

سالن CIP فرودگاه امام خمینی

این سالن، مجهز ترین سالن تشریفات فرودگاهی اختصاصی کشور به حساب می آید که در مساحتی برابر با ۷ هزار متر مربع در سه طبقه به بهره برداری رسیده است. مسافرین ورودی و خروجی فرودگاه امام خمینی(ره) که مایل هستند بعد و قبل از پرواز را در فضایی آرام و بدون استرس بگذرانند می توانند از سالن تشریفات و امکانات موجود در آن بازدید و استفاده نمایند. این جایگاه به عنوان یک ترمینال اختصاصی برای افراد ویژه به نحوی طراحی شده است که مسافرین محترم جایگاه به همراه مستقبلین و یا مشایعین محترم در فضایی آرام و بدون نیاز به اجرای فرایندهای عادی عملیات فرودگاهی نظیر دریافت کارت پرواز و تحویل بار در این مدت ضمن استراحت و پذیرایی شایسته از میز اردو مجهز استفاده نمایند.

cip فرودگاه امام

خدمات CIP فرودگاه امام خمینی

  • ارائه خدمات انتقال مسافر از مبدا به فرودگاه و بالعکس بوسیله خودروهای تشریفات
  • ترانسفر تا پای پلکان پرواز و بالعکس توسط راهنمای مخصوص CIP
  • کافی شاپ لوکس و سرو انواع نوشیدنی گرم و سرد و انواع شیرینی، سالاد و دسر جهت مسافرین CIP
  • امکان استفاده از میز اردور جهت مسافرین، مستقبلین و مشایعت کنندگان
  • دریافت کارت پرواز توسط مسئولین مربوط CIP
  • انجام کلیه امور مربوط به بار و ویزا توسط مسئولین مربوط CIP (اخذ ویزا فرودگاهی با هماهنگی قبلی)
  • استفاده و تردد گیت های اختصاصی سپاه، پلیس، گمرک و پذیرش بار
  • استفاده از فروشگاه های لوکس با برندهای خارجی و داخلی معتبر
  • استفاده از اینترنت وایرلس و اتاق مخصوص کامپیوتر و اینترنت
  • باجه بانک اختصاصی به منظور انجام امور بانکی اعم از ارزی (غیر از ارز مسافرتی) و ریالی مسافرین
  • اتاق اختصاصی سیگار با تهویه استاندارد
  • فروشگاه خشکبار، چرم، صنایع دستی و خاویار
  • سالن کنفرانس و ملاقات های خصوصی جهت مذاکرات تجاری
  • سوئیت های ویژه برای اقامت های موقت و استراحت های کوتاه

مسافرین می توانند با انتخاب هر کدام از خدمات CIP از شرکت ایوار نسبت به رزرو آن اقدام نمایند و لازم به ذکر است هزینه های مربوط به ارایه خدمات CIP بستگی به اجزای انتخابی مسافرین دارد. همچنین مسافرین علاقمند می توانند از خدماتVIP برای گشت ها، اقامت، راهنمایی تور در داخل ایران نیز استفاده نمایند. در این خصوص شرکت ایوار با کادری مجرب و داشتن هتل های بسیار لوکس تحت قرار داد و نمایندگی خطوط هواپیمایی آمادگی دارد تا نسبت به ارایه خدمات CIP و VIP در ایران و اروپا به مسافرین علاقمند خدمات ویژه ارایه نماید.
روال اداری خدمات فرودگاهی از زمان ورود به فرودگاه تا وقتی که وارد هواپیما شده و آماده پرواز می شویم بسیار وقت گیر است، که قطعا این پروسه برای افرادی که به واسطه شغل یا موقعیتشان زیاد به سفر می روند خسته کننده تر است. با رزرو خدمات CIP بدون طی کردن فرآیندهای پردردسر با اطمینان خاطر بیشتری سفر خواهید کرد.
ماندن در ترافیک یا نرسیدن به پرواز از دغدغه های مهم کسانیست که بلیط هواپیما ررزو می کنند، شما می توانید علاوه بر خدمات cip با پرداخت هزینه اتومبیلی برای ترانسفر از درب خانه تا فرودگاه رزرو نمایید. این ماشین ها مسافر را تا درب ورودی فرودگاه انتقال می دهند، کارکنان سی آی پی با احترام در فرودگاه منتظر شما هستند، چمدانتان را تحویل گرفته و شما را به سالن بیزینس لانژ می برند، در جایگاه ویژه تشریفات به اینترنت دسترسی دارید، می توانید در کافی شاپ نوشیدنی و دسر میل نمایید و اگر تاخیری در پروازتان صورت گرفت در سوئیت های مخصوص با آسودگی استراحت کنید.
در این حالت تمامی مراحل انجام امور گمرکی، تحویل چمدان و بار، دریافت کارت پرواز به عهده گروه cip خواهد بود. شما بدون ماندن در صف های طولانی از گیت بازرسی ویژه رد شده و با ماشین اختصاصی تا پای پلکان هواپیما برده می شوید. در هواپیما هم معمولا صندلی های اول برای مسافران ویژه در نظر گرفته شده است. با رزرو سی آی پی دغدغه سفرتان کمتر می شود و خاطرات جذابی از سفر در ذهنتان خواهد ماند

خدمات تشریفات فرودگاه مهرآباد

خدمات CIP فرودگاه مهرآباد

Cip فرودگاه مهرآباد با ارائه امکانات مناسب و طراحی مدرن به عنوان یکی از بهترین جایگاه های cip کشور محسوب می شود. جایگاه تشریفات ویژه مهرآباد با ظرفیت 150 نفر مستقر در ترمینال یک فرودگاه می باشد که کلیه مسافرین خطوط هوایی می توانند از آن بهره مند شوند. با رزرو cip فرودگاه مهرآباد از خدماتی از قبیل: سالن بیزینس لانژ، اینترنت پر سرعت، سالن همایش، کافی شاپ، اتاق مخصوص سیگار بهره مند خواهید شد. علاوه بر این اگر پرواز کانکشن و یا تاخیر طولانی مدت در پرواز داشته باشید، می توانید با پرداخت هزینه مصوب، استراحت نمایید.
با خدمات سی آی پی تمامی امور پرواز از قبیل تحویل بار و چمدان، گرفتن کارت پرواز و ... توسط کارکنان خدمات ویژه انجام خواهد شد، بعد از طی این مراحل مسافرین همراه با مسئول مربوطه بدون معطلی با خودروهای اختصاصی تا پای پلکان هواپیما مشایعت می گردند.

خدمات CIP فرودگاه مشهد

در فضای پرمشغله کاری امروزی، استفاده بهینه از زمان و همچنین حفظ آرامش مخصوصاً در سفرهای طوالنی برای هر شخصی ایده آل است. چه برای مسافرانی که قصد سفر خارجی با پروازهای خارجی را دارند و حتی تجار و مدیران ارشدی که برای یک جلسه کاری قصد سفر دارند. cip فرودگاه مشهد همانند سالن CIP فرودگاه امام خمینی که در وهله اول به خدمات ویستاول اضافه شد، این امکان را برای مسافران فراهم میکند تا ضمن حفظ آرامش و استراحت در فضای دلنشین جایگاه سی آی پی فرودگاه مشهد، فرآیند ورود و خروج خود، دریافت کارت پرواز، انتقال تا داخل هواپیما و خدمات بار را بدون دغدغه و با کمک و راهنمایی همکاران ما به انجام برسانند.
جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه بین المللی مشهد، پذیرای مهمانان و مسافران محترمی است که تمایل دارند در سریع ترین زمان ممکن فرآیند پذیرش آن ها جهت پروازهای داخلی و یا خارجی صورت گرفته و در زمان خروج از مشهد، با تشریفات کامل به پای پلکان پرواز انتقال یافته و یا در لحظه وارد شدن به ترمینال تشریفات اختصاصی فرودگاه مشهد در محیطی آرام و دلنشین بصورت اختصاصی سفری دلنشین را تجربه کنند. 
پذیرایی و استفاده از سایر خدمات تشریفات رفاهی CIP نظیر دسترسی به اینترنت پرسرعت و استفاده از نوشیدنی ها و مطالعه استفاده نمایند. فرآیند پذیرش و استفاده از خدمات CIP برای مسافران ورودی و خروجی از فرودگاه مشهد شامل انتقال از پای پلکان هواپیما تا محل جایگاه و بالعکس توسط خودروهای اختصاصی ، انجام امور ترافیکی اعم از اخذ کارت پرواز و تخصیص صندلی مناسب و تحویل چمدان ها و وسایل سفر، انجام پذیرایی ازمیهمان وهمراهان درمدت توقف درجایگاه به صورت عادی و ویژه، انجام بازرسی فرودگاهی توسط گیت اختصاصی مستقر جایگاه و همچنین شامل انتقال از درب جایگاه تشریفات تا محل اقامت میهمان وبلعکس توسط انواع خودروهای اختصاصی در صورت درخواست میهمان می شود. در این جایگاه همچنین امکان برگزاری جلسات کاری و اداری، با درخواست قبلی متقاضیان حقیقی و حقوقی به همراه پذیرایی مناسب و انتخابی از جایگاه CIP فرودگاه مشهد نیز امکان پذیر می باشد.

cip فرودگاه اهواز
خدمات CIP فرودگاه اهواز

در فضایی شیک و آرام پذیرای میهمانانی است که قصد عزیمت به اهواز و یا قصد خروج از این شهر را دارند. امکانات خوب و سرویس مناسب از ویژگی های سرویس CIP در این شهر جنوبی ایران است. دغدغه و نگرانی مقدمات سفر را به همکاران ما در سالن CIP فرودگاه اهواز بسپارید و به امور شخصی و تجاری خود برسید. افتخار همکاران ما در CIP میزبانی شما در جایگاه تشریفات با سرویس متمایز است. این سرویس در پروازهای داخلی و خارجی قابل استفاده برای شما مسافرین عزیز است.

خدمات CIP فرودگاه تبریز

فرودگاه بین المللی تبریز در راستای تکریم مسافرین به مقصد تبریز و خروجی از تبریز اقدام به راه اندازی سالن تشریفات CIP فرودگاه تبریز نموده است. مسافرین محترمی که قصد عزیمت به تبریز و یا قصد پرواز از مقصد تبریز را دارند ( پروازهای داخلی و خارجی ) می توانند با ثبت درخواست خود از امکانات این مجموعه استفاده نمایند. استراحت در فضای دلنشین جایگاه سی آی پی فرودگاه مشهد، فرآیند ورود و خروج خود، دریافت کارت پرواز، انتقال تا داخل هواپیما و خدمات بار را بدون دغدغه و با کمک و راهنمایی همکاران ما به انجام برسانند.

تفاوت خدمات VIP و CIP پروازی

تفاوت خدمات VIP و CIP پروازی

مسلماً تابحال بارها عبارت VIP را شنیده اید و حتماً معنی آن را هم می دانید. کلمه VIP مخفف عبارت Very Important Person است و منظر آن خدماتی است که برای افراد با جایگاه و مقام خاص استفاده می شود و یا مکان هایی که دارای ویژگی های خاصی هستند. اما علاوه بر VIP عبارت دیگری نیز وجود دارد که مسلماً آن را کمتر شنیده اید. خدمات CIP ! کلمه CIP مخفف عبارت Commercial Important Person و به معنی افرادی است که ازنظر تجاری دارای ویژگی های خاص اند و برای مثال سرشناس اند. در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت خدمات VIP و CIP پروازی در فرودگاه و هواپیماها بپردازیم.
در این مقاله هدف ما بررسی تفاوت خدمات VIP و CIP پروازی است، پس این دو کلمه را در فرودگاه ها و هواپیماها تعریف می کنیم. همان طور که می دانید از زمان اختراع هواپیما و ورود آن به کشور شرکت های هواپیمایی بسیاری در ایران برای ارائه خدمات پروازی تأسیس شد. از قدیمی ترین شرکت های هواپیمایی ایران می توانیم به ایران ایر لاین اشاره کنیم که درگذشته دارای پرواز مستقیم از تهران به نیویورک بوده است. از قدیمی ترین فرودگاه های ایران نیز باید به فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی اشاره کنیم.

تفاوت vip و cip

خدمات VIP در هواپیما و فرودگاه

همان طور که در پیش گفتیم این اصطلاح برای توصیف افرادی به کار می رود که ازنظر سیاسی و یا هنری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. VIP در حقیقت مخفف Very Important Person است. این افراد در مکان های خاصی چون فرودگاه ها یا حتی جشنواره ها از جایگاه ویژه ای مورد پذیرایی قرار می گیرند. در جای جای دنیا برخی از هواپیمایی ها خدماتی را ارائه می کنند که ممکن است فقط رویای آنها را ببینید!
ازجمله خدمات VIP که در برخی از ایرلاین های خارجی می توان نام برد باید به سوارشدن به هواپیما با پورشه اشاره کنیم! اعضای برنامه ی فوق خاص هواپیمایی یونایتد می توانند مسیر بین دو پروازشان را با یک مرسدس طی کنند! حتی در بعضی موارد شرکت های هوایی تأخیری ۳۰ دقیقه ای را برای رسیدن و سوارشدن مسافران ویژه در برنامه خود گنجانده اند. البته این موارد شاید کمی پیش و پا افتاده باشد و خیلی هم خاص به نظر نرسند.
از دیگر خدماتی که در بخش VIP پروازها ارائه می شود می توانیم به این مورد اشاره کنیم که در بخش VIP، شما را از بخش حراست رد کرده و لانژ اختصاصی درحالی که سایر خدمه با خوراکی موردعلاقه ی شما منتظرتان هستند، مستقرند.در زندگی عادی دوش گرفتن یک امتیاز خاص نیست. اما در ارتفاع ۱۲۰۰۰ متری چطور؟ این امکان فقط برای کسانی است که برای هر پرواز چندین میلیون تومان بیشتر هزینه می کنند یا مسافرین خاصی که برای راضی کردنشان باید به آن ها هدیه ای ویژه داد. در بخش کلاس اول یا First class هواپیمای A۳۸۰ هواپیمایی امارات حمام، سونا و جکوزی از مرمر و چوب گردو ساخته شده است، کف گرم شونده دارد و بر طبق گفته ی وبلاگ One Mile at a Time، این قدر لوازم بهداشتی در آن ها است که می توانید وارد بازار خریدوفروش محصولات بهداشتی باکیفیت شوید.بین فرودگاه های ایران نیز خدمات vip فرودگاه امام را می توان نام برد.

cip چیست

خدمات CIP چیست؟

در این قسمت از مقاله میخواهیم به این موضوع بپردازیم که cip چیست . اما دسته بعدی که در طبقه بندی خدمات پروازی باید به آن بپردازیم خدمات CIP است. CIP مخفف عبارت Commercial Important Person است. این عبارت به افرادی که ازنظر تجاری سرشناس و مهم هستند، اطلاق می شود. خدمات CIP نیز دربرگیرنده خدماتی است که به این افراد مهم و سرشناس ارائه می شود. CIP در حقیقت جایگاهی برای عرضه تشریفات اختصاصی به مشتریان است که به طورمعمول در فرودگاه ها، هتل ها، سالن های همایش و مکان های مشابه در اختیار آن ها قرار می گیرد.
انجام کلیه تشریفات مسافر از قبیل دریافت کارت پرواز، تحویل جامه دان، پذیرایی در سالن، بازرسی اختصاصی، ترانسفر تا پای پلکان پرواز و بالعکس و … ازجمله خدمات CIP هست. بخش CIP برای افراد مهم اقتصادی است که معمولاً شامل روسا و مدیران کارخانجات و ادارات مهم و سرمایه گذاران است.

بعد از معرفی خود به پرسنل CIP، شما به وسیله ی خودروهای تشریفاتی از کنار باند پرواز به ترمینال تشریفات مشایعت می شوید و در فضایی آرام و زیبا در کنار مستقبلین خود (در صورت خرید سرویس مستقبلین از قبل) استراحت کرده و از شما پذیرایی می شود. در مدت استراحت شما پرسنل CIP با در اختیار داشتن پاسپورت و برچسب های چمدان های شما اقدام به انجام امور گذرنامه ای و انتقال چمدان ها از تسمه به ترمینال تشریفات می نمایند.
درنهایت چمدان ها به همراه پاسپورت به شما تحویل داده شده و شما توسط خودروهای مخصوص تشریفات (در صورت خرید سرویس تاکسی از قبل) روانه ی منزل می شوید. به هنگام خروج درصورتی که از سرویس تاکسی CIP استفاده می کنید ساعت انتقال شما از مبدأ به فرودگاه از قبل هماهنگ شده است. رانندگان سرویس تاکسی چمدان های شما را از داخل منزل تحویل گرفته و پس از سوارشدن، شما را به ترمینال CIP انتقال می دهند.

تفاوت خدمات VIP و CIP چیست؟

تا بدین جای کار به خوبی با تفاوت خدمات VIP و CIP آشنا شده اید. اما تفاوت های دیگری نیز در خدمات VIP و CIP وجود دارد. شاید مهم ترین تفاوت خدمات VIP و CIP در تأمین امنیت مسافران باشد. تأمین امنیت شما شامل محافظان شخصی، جایگاه اختصاصی، دوربین های نظارتی و امکاناتی چنینی است.

نکته دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که هزینه خدمات VIP توسط شرکت ها و سازمان های مربوطه افراد پرداخت می شود اما در خدمات CIP هزینه توسط خود فرد خریدار خدمات پرداخت می گردد. اهمیت وجود بخش های VIP برای افرادی است که دارای پست و یا شغل های حساس اند و به همین دلیل نیاز به تأمین امنیت بالایی دارند.

نمونه خدمات VIP و CIP

ازجمله خدمات VIP و CIP که در فرودگاه های کشور صورت می گیرد می توانیم به انجام کلیه تشریفات مسافر از قبیل دریافت کارت پرواز، تحویل جامه دان، پذیرایی در سالن، بازرسی اختصاصی، ترانسفر تا پای پلکان پرواز و …. اشاره کنیم. خرید VIP و خرید CIP مانند خرید بلیط هواپیما و به صورت اینترنتی انجام می گیرد.

تعریف خدمات vip

خدمات CIP در فرودگاه امام خمینی

فرآیند خدمات تشریفات و سی آی پی فرودگاه امام خمینی شامل انتقال از پای پلکان هواپیما تا محل جایگاه و یا انتقال از جایگاه تشریفات به پای پلکان به همراه خودروهای ویژه می شود. از طرف دیگر امور وقت گیر و طاقت فرسای فرودگاهی اعم از اخذ کارت پرواز و تخصیص صندلی یا صندلی مناسب و تحویل چمدان و وسایل سفر ازجمله خدمات دیگر تشریفات فرودگاهی هست.

پذیرایی ویژه از مهمانان و همراهان آن ها در طول استراحت و اقامت آن ها در جایگاه تشریفات فرودگاه امام خمینی و همچنین بازرسی فرودگاهی توسط گیت اختصاصی جایگاه ازجمله خدمات دیگر CIP فرودگاه امام خمینی است. سالن کنفرانس اختصاصی با ظرفیت ۱۵ نفر، ۱۰ سوئیت لوکس با کلیه امکانات، XBOX برای سرگرمی کودکان، سالن پذیرایی مجلل، پذیرایی رایگان شامل سرور ناهار، شام، انواع نوشیدنی سرد و گرم و دسر، اتاق اختصاصی سیگار با تهویه مناسب، اینترنت پرسرعت WIFI و پارکینگ اختصاصی مسقف جایگاه تشریفات فرودگاه بین المللی امام خمینی ازجمله امکانات دیگر فراهم شده برای مسافران داخلی و خارجی هست.

خدمات VIP در فرودگاه امام خمینی

فرودگاه امام خمینی همچنین دارای خدمات VIP است که برای استفاده بهینه از زمان برای افراد پرمشغله و یا کثیرالسفر در پروازهای داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی این امکان را برای مسافران پروازی فراهم می کند تا ضمن صرفه جویی در وقت و حفظ آرامش، کلیه فرآیند ورود و خروج فرودگاهی مسافران VIP به صورت اختصاصی و کاملاً تشریفاتی انجام گیرد.

خدمات VIP فرودگاه امام خمینی به گونه ای است که افراد می توانند به همراه مستقبلین بدون نیاز به اجرای فرایندها و روال های عادی عملیات فرودگاهی ازجمله دریافت کارت پرواز،تحویل بار و انتظار در صف های طولانی سفری دلپذیر با هواپیما را تجربه کنند.

خدمات ویژه هواپیمایی های کشور

همواره در ارائه خدمات تمامی شرکت ها و مؤسسات سعی بر جلب رضایت مشتری و اعمال فرهنگ مشتری مداری هستند. این موضوع برای شرکت های هواپیمایی کشور نیز صادق است و همواره ایرلاین های داخلی سعی بر ارائه خدماتی دارند که رضایت مسافران را در سفرهای خود فراهم کنند. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی به ارائه خدماتی می پردازند که به خدمات ویژه هواپیمایی شناخته می شوند. در این مقاله با شماییم تا به بررسی خدمات ویژه هواپیمایی های کشور بپردازیم.
همان طور که می دانید سفرهای هوایی یکی از اولین انتخاب ها برای پروازهای طولانی است و خصوصاً برای افرادی که در حوزه صنعت و تجارت مشغول به فعالیت هستند و زمان برای آن ها در انجام کارها نقشی کلیدی دارد. به دلیل استفاده زیاد و روزافزون افراد از هواپیما و افزایش نرخ خرید بلیط هواپیما؛ شرکت های هواپیمایی نیز به در نظر گرفتن خدماتی پرداخته اند تا سفر را برای افراد به راحت ترین شکل ممکن به انتها برسانند و ترجمه مناسبی از سفر با هواپیما را برای مخاطبان خود به وجود آورند.

خدمات ویژه هواپیمایی های کشور

در ادامه با شما خواهیم بود تا به خدماتی که برای مسافران در نظر گرفته شده است بیشتر آشنا شویم. البته لازم به ذکر است که منظور از این خدمات ویژه؛ امکانات رفاهی و خدماتی نیست که در خدمات VIP و CIP پروازی در اختیار مسافران قرار می گیرد. خدمات ویژه هواپیمایی ها برای همه مسافران در دسترس است و هیچ گونه ارتباطی با مقصد سفر و یا پرواز شما ندارد که داخلی باشد و یا خارجی، پس هم در پروازهای معمولی و هم در سرویس های VIP و CIP وجود دارند. خدمات ویژه هواپیمایی های کشور به شرح زیر خواهند بود.

مسافرین توانخواه

منظور از مسافرین توانخواه آن دسته از هم وطنان و مسافران محترمی است که به دلیل شرایط خاص پزشکی، فیزیکی و یا روحی نیازمند مراقبت های خاصی هستند که به طورمعمول برای سایر مسافران فراهم نیست. شرکت های هواپیمایی نیز به ارائه خدماتی مناسب و درخور شان مسافران توانخواه می پردازند؛ مسافرانی که دارای ناتوانی دائم یا موقتی باشند و یا مسافران محترمی که دارای بیماری های روحی و فیزیکی خاصی هستند.
برای مثال مسافرینی که نیاز به گواهی پزشکی نداشته، ولی نیازمند استفاده از ویلچر می باشند، می بایست هنگام صدور بلیط درخواست استفاده از ویلچر در فرودگاه نمایند. طبق مقررات هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به ظرفیت هر هواپیما، فقط مسافرانی که هنگام صدور بلیط درخواست ویلچر خود را اعلام نموده اند، مجاز به پذیرش در فرودگاه و استفاده از خدمات مراقبتی مسافرین توانخواه می باشند.

خدماتی که برای مسافران توانخواه در نظر گرفته می شود انواع بسیاری دارد تا آسایش و رفاه مسافران در پرواز به خوبی فراهم باشد. مواردی مانند :
• مسافران دارای اختلالات روانی
• مسافران همراه تجهیزات کمکی (PSE) (مانند صندلی های چرخ دار الکترونیکی)
• مسافران کم شنوا: مسافر محترم کم شنوا می تواند هنگام خرید بلیت اعلام نماید تا در طول پرواز از طریق پرسنل پروازی مواظبت و مراقبت شود
• مسافران نابینا و کم بینا: مسافرین نابینا نیازی به مجوز پزشکی ندارند و تعداد مجاز تعداد مسافران نابینا تا حداکثر ۳۰ مسافر در هر پرواز است.
• محافظ / همراه
• مسافر نیازمند برانکارد: مسافرینی که به علت مشکلات پزشکی مجبور به مسافرت به صورت خوابیده می باشند می توانند بعد از طی مراحل پزشکی و پر نمودن فرمهای مربوطه و تائید پزشک هوائی از تخت بیمار در هواپیما استفاده نمایند. چنین مسافرانی حتماً به یک همراه نیاز دارند.
خدمات ویژه هواپیمایی های کشور برای کودک بدون همراه
کودک بدون همراه به آن دسته از مسافرانی اطلاق می شود که در بازه سنی ۵-۱۲ سال قرار دارند و در یک مقصد سفری هیچ یک از قیم یا والدین خود را به همراه نداشته باشد. برای مثال، بر اساس رویه و مقررات جدید هما به منظور افزایش سطح خدمات و ایمنی در خصوص پذیرش و تحویل کودک بدون همراه ، صدور بلیت برای این گروه از مسافران تنها با تکمیل فرم کودک بدون همراه و امضا آن توسط ولی ، یا ارائه مدرک به عنوان قیم کودک و یا با ارائه وکالت نامه رسمی از طرف ولی یا قیم به شخص ثالث صورت خواهد پذیرفت.

خدمات cip

قیمت بلیط هواپیما برای کودک بدون همراه معادل باقیمت بلیط هواپیمای بزرگسالان است و همراه داشتن مدارک پرواز اعم از بلیت ، پاسپورت ، فرم تکمیل شده کودک بدون همراه ، مدارک پزشکی در صورت لزوم ، داروی مصرفی الزامی می باشد. پیش از خرید بلیط هواپیما، بیاد داشته باشید درصورتی که مسیر پروازی کودک رفت و برگشتی باشد، به دلیل احتمال عدم حضور ولی یا قیم و یا شخص تعیین شده در مقصد ، تکمیل فرم مربوط جهت برگشت کودک در دفتر صادرکننده بلیت در مبدأ و درج مهر دفتر صادرکننده الزامی است.
به یاد داشته باشید که در فرودگاه و قبل از پرواز باید مدارک شناسایی مسافر UM و ولی یا سرپرست قانونی را به همراه داشته باشید. همراهان کودک موظف اند حداکثر تا ۲ ساعت قبل از پرواز بین اللملی و ۱ ساعت قبل از پرواز داخلی جهت انجام امور تشریفات پذیرش مسافر UM در فرودگاه حضور یابند. پس از گذراندن این موارد در حین پرواز مسئولیت کودک با مهماندارن خواهد بود. به هنگام رسیدن به مقصد و فرود هواپیما نیز پس از کنترل و تأیید مدارک فرد مستقبل با گرفتن امضاء بر روی فرم مربوطه کودک تحویل وی می گردد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله راهنمای سفر با هواپیما به همراه کودکان نیز مراجعه کنید.

مسافرین دارای نوزاد
منظور از مسافر نوزاد مسافری است که دارای سنی بین ۷ روز تا ۲ سال داشته باشد. بلیط این مسافران بدون صندلی است و در طول پرواز صندلی به این نوزادان تعلق نمی گیرد. درصورتی که یک مسافر قصد سفر با همراه داشتن بیش از یک نوزاد داشته باشد، لازم است برای نوزاد دوم به بعد بلیط دارای صندلی تهیه نماید. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از پذیرش نوزادان دارای سن کمتر از ۷ روز معذور است.

مسافرین با رژیم غذایی خاص
مسافرینی که دارای شرایط خاصی هستند و نیاز به ارائه خدماتی خاص در بخش تغذیه دارند می توانند هنگام رزرو و خرید بلیت غذای رژیمی خود را نیز درخواست نموده تا در حد امکان برای ایشان فراهم گردد. معمولاً شرکت های هواپیمایی به تهیه جدول و لیستی از غذاهای مخصوص برای چنین مسافرانی پرداخته اند و در سایت های خود قرار داده اند.

مسافران نیازمند صندلی اضافی
برخی مسافران در سفرهای خود نیازمند صندلی های اضافی هستند که دلایل مختلفی می تواند داشته باشد و البته تنها برخی از این دلایل برای شرکت های هواپیمایی پذیرفته است. این دلایل عبارت اند از:
• جامه دان با حجم بزرگ: مسافرینی که با خود مدارک مهمی حمل می نمایند و نیاز دارند بسته خود را کنار خود روی صندلی داشته باشند یا اینکه آلات موسیقی به همراه داشته و نیاز دارند آن را روی صندلی کنار خود بگذارند می توانند صندلی اضافی خریداری نمایند.
• راحتی شخص و یا وجود دلایل پزشکی: مسافرینی که به دلیل دارا بودن اندام درشت و یا به دلایل پزشکی می خواهند صندلی کناری خود را نیز در اختیار داشته باشند می توانند صندلی اضافی خریداری نمایند.
معمولاً هزینه صندلی های اضافی دارای تخفیف و یا تغییر قیمت خاصی نیست و معادل با هزینه صندلی یک مسافر است.

مسافران با حیوانات خانگی
بر اساس آیین نامه های پروازی و قوانین و مقررات حمل هرگونه حیوان در کابین مسافران ممنوع است و فقط امکان پذیرش آن ها در قسمت بار ممکن است. حیوانات برای ورود به هواپیما نیاز به مدارک پزشکی و قفس استاندارد دارند. البته رعایت قوانین و مقررات کشور مبدأ و مقصد می تواند در پذیرش حیوانات به هواپیما مؤثر باشد.

هزینه دریافتی برای حمل حیوانات در هواپیما بر اساس وزن حیوان و قفس محاسبه می شود و در دسته خدمات ویژه هواپیمایی های کشور قرار دارد. ورود سگ های راهنما به هواپیما نیز در دسته خدمات ویژه هواپیمایی ها قرار دارد و البته ورود آن ها در هواپیما و قیمت بار رایگان است.

برای رزرو cip میتوانید به وب سایت واران مراجعه نمایید.